Content MarketingSEO

Jak pisać lepsze teksty SEO w 7 dni? Zapisz się na darmowy kurs e-mail’owy!

kurs-copywritingu-seo-surfer

Jakiś czas temu ekipa Surfera przygotowała e-mail’owy kurs SEO copywritingu. Kurs jest darmowy, ale oczywiście trzeba podzielić się swoim adresem mailowym. W zamian za nasze dane dostajemy 7 częściowy kurs, pozwalający poprawić Twoje umiejętności w pisaniu tekstów, które mają rankować w wyszukiwarce.
Na moim blogu nie ma jeszcze takiego artykułu, ale skoro taka wiedza została już w zebrana do kupy w przystępnej moim zdaniem formie, nie widzę potrzeby, żeby to powielać. Zamiast tego przedstawię Ci telegraficznym skrócie czego możesz się spodziewać po tym kursie, a Ty samodzielnie podejmiesz decyzję czy warto przeczytać te 7 maili :).

Dla niecierpliwych, którzy niedoczytaną wpisu do końca link do zapisu dodaję tutaj.

Co znajdziesz w kursie?

Wiadomość #1: podstawy teoretyczne, czyli 5 kluczowych czynników rankingowych

W pierwszej części kursu dowiesz się czym są (o tym wspomnę od razu), dla czego są ważne i jak podejść (to już będzie w kursie) takie czynniki jak:

  • User intent (intencja użytkownika) – każde wpisanie zapytania w wyszukiwarkę ma na celu zdobycie określonej informacji: oferty, informacji o produkcie, wiedzy, rozrywki, mapy… Żeby stworzyć content, który zajmie wysoką pozycje w wyszukiwarce musi on odpowiadać oczekiwaniom użytkownika.
  • Readability (przejrzystość tekstu) – Zauważ, że bardzo ciężko znaleźć w top 10 stronę, która nie jest odpowiednio sformatowana. Nikt nie chce czytać ściany tekstu, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych. Nikt nie ma czasu na przekopywanie nieczytelnego tekstu i Google to rozumie, a my musimy się dostosować.
  • Length (długość) – nie zawsze im dłuższe teksty tym lepiej, często dłuższe treści przyciągają większy ruch z wyszukiwarki, ale nie jest to norną i zależy od poprzedniego punktu.
  • Keyword density (zagęszczenie słów kluczowych) – pierwsza typowo SEOwa metryka. Jest to nic innego jak częstotliwość występowania konkretnego słowa kluczowego, a jaka częstotliwość będzie odpowiednia dowiesz się już z kursu.
  • Content gap (luki/braki w tekście) – Google ceni treści kompleksowe, czyli takie, które dokładnie opisują określone zagadnienie. Chodzi o to, żeby oszczędzać czas użytkowników i dawać im w odpowiedzi strony, które zawierają komplet potrzebnych informacji. Więcej pisałem o tym w artykule o Topical authority.

Wiadomość #2: Podstawowa SEO matematyka w optymalizacji artykułów

Z tej części dowiesz się jak działają algorytmy wyszukiwarki i jak możesz to wykorzystać. Jak analizować konkurencję i wyciągać z tego odpowiednie wnioski, które będą przydatne podczas planowania i optymalizacji swoich treści. Dzięki temu będziesz w stanie wycisnąć więcej ruchu z tej samej ilości artykułów.

Wiadomość #3: Jak powinien wyglądać brief?

Jest to pierwsza wiadomość od gościa. Od osoby, która ma duże pojęcie na temat copywritingu, ale na ten moment nie zdradzę Ci kto to jest :). Musisz zaufać mi na słowo, że jest to kompetentna osoba.

Ta wiadomość, będzie przydatna dla osób, które współpracują z klientami w roli copywritera, ale pomoże również osobom, które planują artykuły na własne potrzeby planować je lepiej.
Dowiesz się jakie błędy w briefach pojawiają się najczęściej oraz z czym ich występowanie się wiąże. Dowiesz się jakich zasad należy przestrzegać, aby nie popełniać błędów już na etapie briefu.

Wiadomość #4: Wspieraj swoją pracę gotowymi narzędziami

Praca ręczna jest zawsze opatrzona potencjalnym błędem ludzkim. Każdy może być zmęczony, mieć gorszy dzień, albo zwyczajnie z zamyślenia się pomylić.
Drugim problemem pracy ręcznej jest jej czasochłonność, a przecież wszystkie odtwórcze, schematyczne rzeczy, które mogą zostać zautomatyzowane, szybciej przez co taniej wykona maszyna, a w naszym przypadku jakiś program/algorytm.

Tak więc opcje są dwie, marnowanie czasu na robienie wszystkiego samemu lub zaznajomienie się z pomocnymi narzędziami seo. O jednym z nich dowiesz się w tej wiadomości.

Wiadomość #5: Nie samym artykułem SEO żyje – elementy około-contentowe

Zoptymalizowana treść artykułu jest bardzo istotna, ale nie jedyna. Wyszukiwarki działają w oparciu o setki czynników rankingowych. Jeśli chcesz tworzyć skuteczne pakiety: artykuł + seo bajery, musisz zapoznać się w lekcją 5. Dowiesz się jakie cztery elementy warto dodawać do artykułu.

Wiadomość #6: Przedstawiaj siebie jako SEO copywritera, który pisze też dla ludzi

Jedni piszą treści, które przyjemnie się czyta. Inni piszą treści, które zajmują wysokie pozycje w wyszukiwarce. Wiadomość z 6 dnia przekona Cię do tego, aby połączyć te elementy.

Wiadomość #7: Podsumowanie i mały bonus

Ostatni dzień to podsumowanie wszystkiego czego dowiedziałeś się w ciągu ostatnich sześciu dni. Na zakończenie otrzymasz dwa bonusy. Jednym z nich jest kolejny 7 dniowy kurs. Tym razem jest to bardziej zaawansowany kurs SEO. Drugi bonus odkryj samodzielnie.

Zapisz się!

Jeśli doczytałeś wpis do tego momentu i zainteresował Cię kurs, możesz zapisać się na niego pod tym linkiem.

Reklama
Reklama

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *