SEO

Topical authority – premia dla stron kompleksowo opisujących temat

Topical authority

Co to jest Topical authority?

Jest to określenie poziomu autorytetu w danym temacie, czyli stopień w jakim dana strona odpowiada na zapytana w danej grupie tematycznej. Pozwala odseparować strony wyspecjalizowane w danej dziedzinie od stron ogólno-tematycznych. Dzięki temu wyszukiwarka może odsyłać użytkowników do kompleksowych źródeł, w których otrzymają rzetelne informacje.

Jak Google określa grupy tematyczne

Google wykorzystuje uczenie maszynowe. Dzięki temu, że ma do dyspozycji zawartość praktycznie całego internetu, nie ma najmniejszego problemu z materiałami do analizy. Na podstawie częstotliwości w jakiej dane słowa występują razem (w jednym zdaniu) algorytmu określają powiązanie między tymi frazami. Temat analizy semantycznej został dokładnie przedstawiony w Case study od Senuto, który znajduje się na końcu artykułu.

Czym jest ta semantyka?

Z definicji semantyka to:
“dział językoznawstwa, którego przedmiotem jest analiza znaczeń wyrazów”.

Mówiąc prościej, wyrazy w jednej kategorii semantycznej to np. synonimy. Auto i samochód, nie są tymi samymi wyrazami, jednak znaczą to samo.
W kwestii topical authority Google łączy słowa tematycznie, aby lepiej rozumieć zawartość stron, przez co może zwracać trafniejsze wyniki.
Osoby zainteresowane tematem uczenia maszynowego zachęcam do obejrzenia poniższego video, które w prosty sposób opisuje zasadę działania (a raczej tworzenia) sztucznej inteligencji.

Jak zbudować topical authority?

Topical authority opiera się na analizie treści. Kluczowym elementem jest odpowiednio zaplanowany content oraz jego architektura.
W przypadku stron monotematycznych nie musimy przykładać tak dużej uwagi do linkowania wewnętrznego, natomiast kiedy mamy do czynienia ze stronami wielotematycznymi linkowanie wewnętrzne powinno zamykać się w danej kategorii. Chodzi o to, aby nie odwracać uwagi użytkownika od tematu którym jest zainteresowany, jeśli nasza strona opisuje wszystkie sporty motorowe, artykuł o silnikach motocyklowych powinien linkować się wzajemnie tylko z artykułami dotyczącymi motocykli.

Topical authority działa w obrębie artykułu, który powinien dokładnie opisywać tytułowe (główne) zagadnienie oraz zawierać odpowiedni zestaw słów kluczowych, jak również w obrębie domeny. Dlatego planować powinniśmy serie artykułów, które się uzupełniają, zamiast pojedynczych wpisów.

Dobór słów kluczowych, czym są LSI keywords?

O dobieraniu słów kluczowych pisałem już wcześniej:
Jak dobrać słowa kluczowe, aby kampania SEO/SEM przyniosła zysk?

Jednak w temacie topical authority musimy poruszyć temat LSI keywords, czyli słów kluczowych nadających kontekstu. Frazy LSI, czyli Latent semantic indexing w przypadku rozbudowanych artykułów występują naturalnie. Są to słowa kluczowe pozwalające określić między innymi intencje i funkcje danego artykułu oraz jedno dokładny temat.

Dla przykładu, jeśli stworzysz artykuł o tytule “najlepszy aparat 2018 roku!” frazy LSI pozwolą na określenie, czy chodzi o aparat fotograficzny, czy telefoniczny.

Tematyczne linki

Tematyczne linkowanie to temat sporny, część osób uważa, że Google nie bierze (jeszcze) tematyki strony, z której pochodzi link. Inni twierdzą, że ma to znaczenie. Tak czy inaczej, jeśli wewnętrzne linkowanie jest oceniane pod względem tematu, w dodatku dość dokładnie, linkowanie zewnętrzne również powinno być możliwie zgodne tematycznie.

Case study: Senuto i Pracuj.pl potwierdzający zasadność teorii Topcal authority

Reklama
 

 

Reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *