Grzegorz Minior

Strona główna » Słownik pojęć SEO » Słownik pojęć SEO – K

Słownik pojęć SEO – K


Kanibalizacja słów kluczowych

Tym mianem określamy sytuację, w której co najmniej dwie podstrony danego serwisu zajmują pozycje w wynikach wyszukiwań dla tej samej frazy. Jest to zjawisko niepożądane ponieważ negatywnie wpływa na pozycje jaką zajmuje strona dla kanibalizowanego zapytania.

Katalog stron

Coraz rzadziej spotykany rodzaj strony internetowej, których głównym zadaniem jest zebranie stron, zazwyczaj o określonej tematyce, w jednym miejscu. Kiedyś katalogowanie stron internetowych był popularnym sposobem na zdobywanie linków, obecnie coraz rzadziej wykorzystywany.

Keyword – słowo kluczowe

Słowa kluczowe to frazy wpisywane w wyszukiwarce. Zazwyczaj dzielimy je ze względu na długość (short tail, long tail) i ze względu na intencje (np. frazy pytające). Odpowiednie dobranie słów kluczowych jest kluczem do dalszych działań SEO.

Keyword stuffing

Polega na upychaniu w nienaturalny sposób słowa kluczowego, na które chcemy pozycjonować stronę. Na dzień dzisiejszy jest to praktyka nie dająca żadnych pozytywnych efektów.

Koliber

Jest algorytmem wykorzystywanym przez wyszukiwarkę do lepszego zrozumienia zapytań wpisywanych przez użytkowników. Dzięki niemu wyszukiwarka interpretuje całe zapytania, a nie pojedyncze słowa.

Reklama