Słownik pojęć SEO – L
Landing page
Strona docelowa do której kieruje link. Zazwyczaj mówiąc langing page mamy na myśli stronę zoptymalizowaną na potrzeby konkretnej kampanii, np. dla kampanii mającej na celu pozyskanie nowych leadów, najważniejszą część landing page stanowić będzie formularz kontaktowy.
Link
Fragment treści, który po kliknięciu przenosi użytkownika do innej podstrony. Może przyjmować formę tekstową lub graficzną.
Linkowanie wewnętrzne
Internal links to odnośniki kierujące do innej podstrony w obrębie tej samej domeny. Ich odpowiednie rozplanowanie ułatwia nawigację w serwisie i pozytywnie wpływa na widoczność.
Linkowanie zewnętrzne
Linki zewnętrzne, to wszystkie linki znajdujące się poza domeną do której podstron kierują. W znacznym stopniu wpływają na widoczność strony.
Long tail – długi ogon
Frazy kluczowe typu long tail są odwrotnością fraz ogólnych. Składają się z wielu słów kluczowych. Tego typu zapytania cechują się mniejszym stopniem trudności (mniejszą konkurencją), mniejszą ilością miesięcznych wyszukiwań oraz wyższym wskaźnikiem konwersji (oczywiście pod warunkiem że są dobrze dobrane).