Grzegorz Minior

Strona główna » Słownik pojęć SEO » Słownik pojęć SEO – B

Słownik pojęć SEO – B


Ban

Szczególnie drastyczna forma kary za zagrywki nie zgodne z zaleceniami Google dla Webmasterów. Efektem bana jest całkowite usunięcie strony z wyników wyszukiwań dla wszystkich fraz.

Black Hat Seo

Metoda pozycjonowania stron niezgodna z zaleceniami Google dla Webmasterów. Przykładem black hat’owych zabiegów są np.: ukrywanie treści, keyword stuffing, czy wyświetlanie dla botów innej treści od tej prezentowanej ludziom.

Bot (robot, crawler, pająk)

Boty to programy, których głównym zadaniem jest odnajdywanie, skanowanie i analiza treści. W przypadku SEO najczęściej mamy do czynienia z robotami wyszukiwarek, ale mianem crawlerów określa się też oprogramowanie do analiz stron www.

Bounce rate

Inaczej współczynnik odrzuceń informuje o tym jaki % odwiedzających stronę opuścił ją nie przechodząc dalej. Dzięki niemu jesteśmy w stanie stwierdzić na ile dana strona jest atrakcyjna. Najlepiej analizować go w zestawieniu z czasem spędzonym na stronie.

Buzz marketing – marketing szeptany

Marketing szeptany polega na umieszczaniu opinii, komentarzy, ocen, postów na forach i innej treści generowanej przez użytkowników. Wpisy mają wyglądać na naturalne/prawdziwe reakcje na produkt, czy usługę. Czasami jest również wykorzystywany na cele link-buildingu.

Reklama