Grzegorz Minior

Strona główna » Słownik pojęć SEO » Słownik pojęć SEO – P

Słownik pojęć SEO – P


Page authority (PA)

Jest to wskaźnik stworzony przez firmę MOZ. Jego głównym zadaniem jest oszacowanie wartości, autorytetu danej strony w przedziale od 0 do 100.
Jest obliczany na podstawie wielu czynników, głównie związanych z linkami przychodzącymi. Odpowiednikiem całej domeny jest domain authority.

Panda

Algorytm Google odpowiedzialny za ocenę jakości treści na stronach, wyeliminowanie spamu i treści generowanych automatycznie.

Pingwin

Algorytm Google odpowiedzialny za ocenę profilu linków przychodzących. W domyśle ma karać strony, które pozyskują linki niezgodnie z wytycznymi Google.

Pozycjonowanie

Ogół działań mających na celu poprawę widoczności strony w darmowych wynikach wyszukiwań. Dzieli się na dwie główne części: on site (wszystkie działania na stronie) i off site (pozyskiwanie linków zewnętrznych).

Presell pages (precle SEO)

Strony o najniższej jakości w hierarchii jeśli chodzi teksty. Od tekstów na preclowych stronach nie wymaga się żadnej wartości merytorycznej, a jedynie poprawnej gramatyki. Są wykorzystywane do taniego pozyskiwania linków.

PR (Page Rank)

Określa wartość strony na podstawie linków przychodzących w skali od 1 do 10. Obecnie nie jest już wykorzystywany.

Reklama