Słownik pojęć SEO – P
Page authority (PA)
Jest to wskaźnik stworzony przez firmę MOZ. Jego głównym zadaniem jest oszacowanie wartości, autorytetu danej strony w przedziale od 0 do 100.
Jest obliczany na podstawie wielu czynników, głównie związanych z linkami przychodzącymi. Odpowiednikiem całej domeny jest domain authority.
Panda
Algorytm Google odpowiedzialny za ocenę jakości treści na stronach, wyeliminowanie spamu i treści generowanych automatycznie.
Pingwin
Algorytm Google odpowiedzialny za ocenę profilu linków przychodzących. W domyśle ma karać strony, które pozyskują linki niezgodnie z wytycznymi Google.
Pozycjonowanie
Ogół działań mających na celu poprawę widoczności strony w darmowych wynikach wyszukiwań. Dzieli się na dwie główne części: on site (wszystkie działania na stronie) i off site (pozyskiwanie linków zewnętrznych).
Presell pages (precle SEO)
Strony o najniższej jakości w hierarchii jeśli chodzi teksty. Od tekstów na preclowych stronach nie wymaga się żadnej wartości merytorycznej, a jedynie poprawnej gramatyki. Są wykorzystywane do taniego pozyskiwania linków.
PR (Page Rank)
Określa wartość strony na podstawie linków przychodzących w skali od 1 do 10. Obecnie nie jest już wykorzystywany.