Słownik pojęć SEO – M
Meta tagi
Meta dane to dane służące do pisywania strony w sposób przystępny dla robotów wyszukiwarek. Część z nich jest istotna względem SEO.
Najpopularniejsze meta tagi to Title i Description.
Mapa strony
Mapa strony (sitemap) ułatwia crawlerom indexowanie poszczególnych podstron. Zawiera wszystkie istotne podstrony.
Merchant center
Usługa Google, która umożliwia przetwarzanie feed’ów produktowych. Po połączeniu jej s Google Ads, możemy prowadzić kampanie produktowe (PLA).
Mobilna wersja strony
Mobilna wersja strony jest przystosowana wyłącznie do smartfonów i tabletów. Obecnie to rozwiązanie jest wypierane przez strony responsywne (dopasowujące się do rozdzielczości urządzenia). Coraz częściej mianem strony mobilnej określamy wygląd strony responsywnej, wyświetlanej na małym ekranie.
Monitorowanie pozycji
Monitorowanie pozycji najważniejszych słów kluczowych to istotny element pracy seowca. W celu zbierania danych wykorzystuje się specjalne systemy monitorujące, które w określonych odstępach czasu (zazwyczaj raz dziennie) sprawdzają na jakiej pozycji pojawia się strona na określone zapytanie z pominięciem zmiennych czynników jak np. lokalizacja urządzenia.