Grzegorz Minior

Strona główna » Słownik pojęć SEO » Słownik pojęć SEO – S

Słownik pojęć SEO – S


SEM (Search Engine Marketing)

SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych, to połączenie SEO – optymalizacji w celu zajęcia darmowych wyników oraz SEA – reklama w płatnych wynikach SERP.

SEO (Search Engine Optimization)

SEO to inaczej optymalizacja strony zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki (w domyśle Google).

SEA (Search Engine Advertising)

SEA to reklama z wykorzystaniem płatnych kampanii. Dla wyszukiwarki Google jest to reklama w Google Ads.

SERP (Search Engine Results Page)

Wszystkie wyniki jakie użytkownik otrzymuje po pisaniu zapytania. Zawiera wyniki organiczne, płatne a także dodatkowe rozszerzenia (np. mapa, grafy, itp.)

Sitemap – mapa strony

Mapa strony (sitemap) ułatwia crawlerom indexowanie poszczególnych podstron. Zawiera wszystkie istotne podstrony.

SWL – System wymiany linków

Platforma służąca do szybkiego, automatycznego pozyskiwania dużej ilości linków, zazwyczaj niskiej jakości. Jest to dość ryzykowne działanie, za które grożą filtry.

Reklama