Słownik pojęć SEO – S
SEM (Search Engine Marketing)
SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych, to połączenie SEO – optymalizacji w celu zajęcia darmowych wyników oraz SEA – reklama w płatnych wynikach SERP.
SEO (Search Engine Optimization)
SEO to inaczej optymalizacja strony zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki (w domyśle Google).
SEA (Search Engine Advertising)
SEA to reklama z wykorzystaniem płatnych kampanii. Dla wyszukiwarki Google jest to reklama w Google Ads.
SERP (Search Engine Results Page)
Wszystkie wyniki jakie użytkownik otrzymuje po pisaniu zapytania. Zawiera wyniki organiczne, płatne a także dodatkowe rozszerzenia (np. mapa, grafy, itp.)
Sitemap – mapa strony
Mapa strony (sitemap) ułatwia crawlerom indexowanie poszczególnych podstron. Zawiera wszystkie istotne podstrony.
SWL – System wymiany linków
Platforma służąca do szybkiego, automatycznego pozyskiwania dużej ilości linków, zazwyczaj niskiej jakości. Jest to dość ryzykowne działanie, za które grożą filtry.