Słownik pojęć SEO – G
Geolokalizacja
Pozwala na określenie położenia danego urządzenia. Jest często wykorzystywana do kierowania reklam np. w Google Ads, czu Facebook Ads.
Lokalizacja ma też wpływ na wyniki organiczne, zwłaszcza w przypadku zapytań lokalnych.
Google Analytics
Najpopularniejsze narzędzie analityczne. Pozwala na mierzenie ruchy na stronie z poszczególnych źródeł oraz badanie zachowań użytkowników.
Google Moja Firma (Google My Business)
Jest to katalog NAP stworzony przez Google. Dodanie firmy do GMF umożliwia wyświetlanie jej w mapach Google oraz pozytywnie wpływa na widoczność w wynikach lokalnych zapytań.
Google Search Console
Podstawowe narzędzie do optymalizacji stron. Informuje o podstawowych błędach na stronie, problemach z indexacją, linkach przychodzących, karach ręcznych oraz fraz powodujących wyświetlanie/kliknięcie w wynikach organicznych.
Google Zakupy
Kampanie produktowe w Google Ads umożliwiają wykorzystanie feed’a produktowego przesłanego do Google Merchant Center w kampaniach PLA.
Reklamy tej kampanii wyświetlane są między innymi nad wynikami organicznymi. Składają się ze zdjęcia produktu, nazwy, ceny i adresu strony.
Gray Hat SEO
Praktyki SEO będące działaniami na pograniczu White Hat SEO i Black Hat SEO. Nie są to działania zakazane przez specyfikację Google, ale naginają jej zasady najmocniej jak to możliwe.