Nie samym SEO żyje wyszukiwarka i dla tego zaczynamy serię poświęconą podstawom Google Ads. W pierwszym wpisie chcę zebrać listę możliwości jakie daje nam system reklamowy Google. W każdym kolejnym będziemy dokładniej przyglądać się poszczególnym narzędziom.
Zacznijmy więc od najpopularniejszej kampanii, czyli kampanii search.
Linki sponsorowane – reklamy w sieci wyszukiwania
Linki sponsorowane to najpopularniejsza forma promowania strony jaką oferuje GAds. Reklamy są wyświetlane na początku i/lub na końcu strony z wynikami.
Przyjmują formę bardzo zbliżoną do zwykłych wyników wyszukiwania.
Kampanie search swoją skuteczność zasługują kierowaniu na słowa kluczowe. Frazy na które reklama ma zostać wyświetlona deklarujemy w panelu reklamowym. Dzięki temu możemy trafić do użytkowników z komunikatem odpowiadającym ich intencjom.
Kampania produktowa – PLA
Kampanie produktowe, jak łatwo się domyślić, są dedykowane dla ecommerce’u. Reklamy wyświetlają się na samej górze wyników wyszukiwania, w prawej kolumnie oraz od jakiegoś czasu w wynikach Google grafika.
Reklama jest zbudowana ze:
- zdjęcia,
- nazwy produktu,
- ceny,
- nazwy sprzedającego.
Definitywną zaletą reklam shopping jest to, że do ich uruchomienia wystarczy feed produktowy. Nie musimy dodawać każdej reklamy ręcznie. Reklamy są kierowane na słowa kluczowe jak w przypadku linków sponsorowanych, z tą różnicą, że serwer reklamowy sam wybiera (na podstawie informacji zawartych w feed’zie produktowym) na jakie słowa kluczowe wyświetlić dany produkt. Jako osoby opiekujące się kampanią mamy tylko możliwość dodawania wykluczeń.
Reklamy graficzne – GDN (Google Display Network)
Google Display Network to największa sieć programatyczna, umożliwiająca emitowanie reklam na powierzchniach większości stron dostępnych w sieci. Jeśli nie wiesz jak wygląda, spójrz na prawą kolumnę tego bloga lub doczytaj artykuł do końca.
Reklamy graficzne wymagają kreacji w określonych formatach. Alternatywą są reklamy elastyczne, ale o niech opowiemy sobie w dedykowanym dla GDN wpisie.
Email marketing w Google Ads – GSP (Gmail Sponsored Promotions)
Kampanie o których chyba najrzadziej się mówi, a szkoda, bo email marketing jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi z punktu widzenia współczynnika konwersji.
GSP umożliwia wysyłanie reklam w formie wiadomości email. Nie różnią się od zwykłych wiadomości poza tym, że są oznaczone labelką “reklama” i zawsze pojawiają się na górze listy.
To chyba najkrótszy wpis jaki pojawił się na tym blogu, ale obiecuję poprawić się w kolejnych częściach tej serii.
One thought on “Rodzaje kampanii reklamowych wprowadzenie do Google Ads – część 1”
Jeśli ktoś prowadzi e-sklep bądź działa w ogólnie pojętym e-commerce, powinien sprawdzić kampanie reklamowe oferowane przez Google Ads, czy to w sieci wyszukiwania czy za sprawą kampanii produktowej. W szybki i prosty sposób pozwalają one na znaczne zwiększenie ruchu i konwersji na stronie, co z kolei przekłada się na zwiększenie obrotów firmy.