Narzędzia SEO

Podgląd i diagnostyka reklam – narzędzie sprawdzające reklamy Google Ads (AdWords)

Aby dostać się do narzędzia należy być zalogowanym na koncie Google Ads (nie działa przy zalogowaniu na konto managera). Link znajduje się pod ikoną klucza w sekcji Planowanie.

podgląd i diagnostyka reklam

Do czego służy podgląd i diagnostyka reklam?

Jest to narzędzie umożliwiające sprawdzenie jak ostatecznie prezentuje się utworzona przez nas reklama na różnych urządzeniach. Największym plusem jest to, że pozwala na podgląd wyników płatnych bez ingerowania w statystyki.

Dlaczego lepiej sprawdzać kreacje reklam narzędziem niż w wyszukiwarce

1. Nie nabijamy wyświetleń

reklama wyświetla sie

Szczególnie klienci rozpoczynający współpracę z agencją mają predyspozycje do “szukania” swoich reklam. Jasna sprawa, każdy chce mieć pewność, że agencja go nie oszukuje, ewentualnie chce się komuś pochwalić swoją widocznością.
Często jednak klienci nie zdają sobie sprawy z zasad, którymi kierują się ad serwery i po kilku zapytaniach z rzędu reklama przestaje się wyświetlać, a klienci wpadają w panikę.

Dlaczego nie widzisz reklam dowiesz się z wpisu: Dlaczego nie widzę reklam? – problemy z reklamami AdWords

Jeśli chcesz dowiedzieć się czy reklamy w ogóle się wyświetlają skorzystaj z tego właśnie narzędzia. Upewnisz się co do uczciwości agencji i nie zaszkodzisz swojej kampanii.
Wyszukując reklamy i nie klikając w nie tracisz pieniądze. Tak! Dobrze słyszysz. Mimo, że nie klikasz w reklamy tracisz ponieważ spada współczynnik CTR Twoich reklam, a to przekłada się na wyższy koszt za kliknięcie.

2. Możemy określić lokalizacje, język i rodzaj urządzenia

podgląd reklam z lokalizacji

Czasami reklama kierowana jest na określony obszar. Załóżmy, że na Małopolskę. Zgodnie z ustawieniami targetowania, będąc nad morzem nie sprawdzisz, czy wszystko wyświetla się tak jak powinno. No chyba, że narzędziem do tego przeznaczonym.
Korzystając z podglądu i diagnostyki reklam możesz określić nie tylko lokalizację, ale również język i urządzenie na jakim chcesz “podejrzeć” płatne wyniki. W zależności od ustawień otrzymasz podglądy na różne rozdzielczości.

3. Otrzymujemy informacje o rozszerzeniach

Poza podglądem narzędzie informuje o tym jakie rozszerzenia pojawiły się w wynikach oraz z jakiego powodu nie pojawiły się pozostałe.

diagnostyka rozszerzen

4. Wiemy która kampania / grupa reklam / słowo kluczowe spowodowało wyświetlenie reklamy

Czasami kilka grup reklam pasuje do jednego słowa kluczowego. Jeśli nie zadbamy o dodanie odpowiednich wykluczeń, wyświetlana może być reklama nie z tej grupy, z której byśmy sobie tego życzyli. Dzięki diagnostyce reklam mamy informacje umożliwiające wprowadzenie korekt.

Udostępnianie podglądu reklamy

Jeśli masz problem z klientem, który nie do końca ufa w statystyki i szuka dowodu w postaci reklamy, możesz w łatwy sposób udostępnić mu przygotowany podgląd w postaci linku. Wież mi, ułatwi Ci to życie i ograniczy ilość telefonów.

Podgląd i diagnostyka reklam – narzędzie sprawdzające reklamy Google Ads (AdWords)
Oceń wpis

One thought on “Podgląd i diagnostyka reklam – narzędzie sprawdzające reklamy Google Ads (AdWords)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *