Copywriting

Jak stworzyć zakładkę “O NAS”, aby wzbudzić zaufanie czytelników?

jak stworzyć stronę o nas

Mogłoby się wydawać, że stworzenie zakładki “O nas” na stronie firmy czy bloga jest prostym zadaniem. W kilku zdaniach piszesz o swojej firmie czy o swoich zainteresowania, a na końcu zachęcasz potencjalnych klientów lub czytelników do zapoznania z pozostałymi treściami na stronie. Pomimo tego, że większość zakładek jest tworzona według wspomnianego schematu, to nie oznacza, że spełniają one swoją podstawową funkcję. Jak zatem stworzyć opis “O nas”, aby wzbudzić zainteresowanie i zaufanie odbiorców?

O kim lub o czym pisać?

“O nas”, “O marce”, “Kim jestem” – bez względu na to, jak zatytułujesz tę zakładkę, na samym początku musisz się zastanowić, kogo tak naprawdę ona dotyczy. Ciebie? Twojej firmy? Pozornie mogłoby się wydawać, że tak. I właśnie podążanie tym tropem jest jednym z najczęściej popełnianych błędów w trakcie tworzenia tego typu treści. Nawet jeśli przybliżasz potencjalnemu klientowi czy czytelnikowi mocne strony Twojej oferty, początki swojej działalności czy idee, które przyświecają Ci od początku – zawsze musisz zastanowić się, w jaki sposób może to okazać się pomocne lub ciekawe dla odbiorców.

Nie zapominaj o tym, że zakładka “o nas” to treść o charakterze reklamowym, dlatego podstawą wszelkich działań w tym zakresie są odpowiedzi na następujące pytania:

  • Do kogo skierowana jest moja oferta?
  • Dlaczego dany odbiorca powinien się nią zainteresować?

Nie trudno się zatem domyślić, że kluczowym aspektem jest prawidłowe określenie grupy docelowej. Tymczasem większość zakładek “O nas” wypełnionych jest zdaniami w stylu:

  • “Od 15 lat prężnie działamy na rynku”,
  • “Od początku naszej działalności obsłużyliśmy tysiące klientów”,
  • “Dostarczamy rozwiązania dla wielu branż m.in.: ślusarskiej, elektrycznej….”.

Co jest nie tak z tymi zdaniami? Nie wyjaśniają one odbiorcy, jakie korzyści on sam będzie czerpać z naszego wieloletniego doświadczenia czy jakości oferowanych produktów. Większość zakładek “O nas” przyjmuje formę laurek, które mówią o wszelkich osiągnięciach danej firmy. Pytanie: w jakim stopniu interesuje to Twoich potencjalnych klientów? Niektóre z obszernych opisów (sięgających nawet 10 tysięcy zzs) nie mówią nic na temat tego, co Ty możesz zrobić dla klienta. Nie zrozummy się źle. Jeżeli Twoja marka zdobyła jakąś prestiżową nagrodę lub ważny certyfikat, pochwal się tym. Zrób to jednak w taki sposób, aby klient dostrzegł w tym korzyść dla samego siebie. Niech te wyróżnienia staną się jedynie dowodem na to, że jesteś w stanie dostarczyć mu produkt/rozwiązanie, którego potrzebuje.

Znajomość grupy docelowej oraz świadomość jej potrzeb są zatem bezwzględną podstawą w tworzeniu zakładki “O nas”. Zastanów się sam: czy masz czas lub nawet chęci na czytanie długich opisów, w których nieznana Ci marka chwali się wyłącznie swoją historią i wyróżnieniami?

Co napisać w zakładce o nas?

1. Postaw na konkrety

Jeśli zdarzyło Ci się przeczytać kilka zakładek “O nas”, być może zgodzisz się z twierdzeniem, że większość z nich posiada kilka łudząco podobnych fragmentów. Mowa tutaj o takich stwierdzeniach jak np.:

  • “Jesteśmy ekspertami w swojej dziedzinie”,
  • “Nasze produkty wykonane są z najwyższej jakości materiałów”,
  • “Nasza firma odznacza się pełnym profesjonalizmem”,
  • “Zadowolenie klienta jest dla nas priorytetem”,
  • “Zapewniamy obsługę na najwyższym poziomie”,
  • “Nasza oferta charakteryzuje się przystępnymi cenami”.

Jeżeli właśnie tworzysz treść do swojej zakładki i wkradły się do niej tego typu frazesy, koniecznie zastanów się, czy jest sens, aby je umieszczać. Dlaczego powinieneś to przemyśleć? Bo za tymi wyświechtanymi określeniami nie stoi zwykle żadne potwierdzenie. Wiele marek chwali się “przystępnymi cenami” czy mianem “lidera na rynku”. Idąc ich śladem, zakładka konkurencji może opierać się na tych samych aspektach, co Twoja. A przecież tego typu treści mają pokazać potencjalnym klientom, co Cię wyróżnia spośród innych.

Postaw więc na konkrety. Na początku powiedz odbiorcom, czym się zajmujesz i dlaczego akurat Twoja oferta powinna ich zainteresować. Jeśli już używasz wymienionych powyżej zwrotów marketingowych typu “produkty z wysokiej jakości materiałów”, to wskaż, jakie są to materiały itp. Jeżeli piszesz o “profesjonalnej obsłudze klienta”, to udowodnij to, pisząc np., że zapewniasz całodobową infolinię lub darmową dostawę i zwrot do 100 dni (oczywiście, jeśli tak naprawdę jest). Nie możesz chwalić się czymś, co jest tak naprawdę powszechnie dostępnym rozwiązaniem na rynku.

2. Ciekawa historia

Wiele zakładek “o nas” bazuje na długiej (i często nic niewnoszącej) historii przedsiębiorstwa. A zatem: czy pisząc tekst o firmie, warto wspomnieć o tym, co było pretekstem do jej założenia i jak się ona rozwijała? Oczywiście, że tak, ale pod warunkiem, że jest to naprawdę ciekawa historia. W większości przypadków są to niestety długie i nudne opowieści, z którymi czytelnik się nie utożsamia.

Jeśli więc za początkami Twojej działalności nie stoi jakaś ciekawa anegdota, lepiej odpuść sobie rozwijanie tej części. Jeżeli natomiast dysponujesz jakimiś interesującymi szczegółami z okresu tworzenia Twojej marki, podziel się z nimi. Świadomy storytelling nie traci na swojej wartości! Odpuść sobie chronologiczny opis poszczególnych wydarzeń z Twojej historii na rzecz najciekawszych zdarzeń, które udowodnią odbiorcy np., że jesteś pasjonatem w swojej dziedzinie lub za sprawą podróży do odległych zakątków zainspirowałeś się pewnymi rozwiązaniami i tak właśnie stworzyłeś unikalny produkt.

3. Twój zespół

Jeśli za tworzenie Twojej marki odpowiada zespół osób, warto go przedstawić. To oni odpowiadają za jakość oferowanych produktów lub usług, a także poziomu obsługi klienta. Nie chodzi o to, żebyś wymieniał i opisywał wszystkich zatrudnionych pracowników. Warto jednak wyróżnić osoby, które są najważniejsze z perspektywy klienta np. projektanci graficzni, fotografowie, konsultanci itd. Krótki opis członków zespołu (z uwzględnieniem ich kompetencji czy ewentualnych osiągnięć) stanowi kolejną cegiełkę w procesie budowania wizerunku marki.

Zakładka “o nas” – o czym jeszcze musisz pamiętać?

Poza uwzględnieniem wyżej opisanych wskazówek, musisz jeszcze pamiętać o kilku ważnych aspektach:

  • długość zakładki “o nas” – wielu osobom wydaje się, że im dłuższa zakładka, tym większa możliwość wstawiania fraz kluczowych – pamiętaj jednak, że tego typu treść ma przede wszystkim zachęcić odbiorcę do naszej oferty, dlatego nie możesz go przytłoczyć zbyt obszernym opisem (zdecydowanie wystarczy od 2 do 4 tys. zzs);
  • forma gramatyczna – to, czy będziesz pisał w pierwszej, czy trzeciej osobie zależy od charakteru Twojego biznesu i Twojej grupy docelowej – znajomość swoich odbiorców jest zatem kluczowa na każdym etapie tworzenia zakładki;
  • warstwa wizualna – nigdy nie dopuść, aby treść zakładki stanowiła ścianę tekstu – stosuj akapity, wypunktowania, pogrubienia czy elementy graficzne, aby skutecznie zachęcić odbiorcę do zapoznania się z całym opisem;

Pozornie stworzenie zakładki “o nas” wydaje się być łatwym zadaniem. Musisz jednak wiedzieć, do kogo jest ona skierowana i na jakie pytania musi odpowiedzieć. Przestrzeganie powyższych wskazówek oraz wystrzeganie się najczęstszych błędów, pozwoli Ci stworzyć opis, który wzbudzi zaufanie i zainteresuje czytelników.

Reklama
 
Reklama

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *