1. Jeden dzień opóźnienia w GSC
Google zadeklarowało usprawnienie w dostarczaniu danych do Google Search Console. Od teraz wszystkie informacje mają pojawiać się z opóźnieniem jednego dnia, czyli sprawdzać dane mezony do wczoraj. Patrząc na ostatnie kilka dni, faktycznie tak jest i nie musimy już cierpieć z powodu opóźnień.
2. Nowe parametry linków
Google po 15 latach postanowiło dodać nowe parametry do linków. Stare rel=”nofollow” rozmnożyło się do rel=”sponsored” i rel=”ugc”. Więcej na ten temat w poprzednim wpisie.
Google wprowadza nowe parametry dla linków
3. Tryb incognito na mapach
W sieci pojawiła się informacja o nowości w mapach Google. Mianowicie tryb incognito.
4. Premia dla oryginalnych reportaży
Nowy czynnik rankingowy? Tego nie wiemy, ale wygląda na to, że już oficjalny. Google ma premiować oryginale treści. W założeniu ma to nagradzać materiały, które wnoszą nową wartość dodaną, wymagają określonego nakładu pracy i nie powielają tego co już w sieci krąży.
Komunikat Google: https://www.blog.google/products/search/original-reporting/
5. Kluczowe elementy wideo
Od teraz w wynikach wyszukiwania mają pojawiać się linki do fragmentów wideo, które odpowiadają wpisanemu zapytaniu, a nie tak jak do tej pory miało to miejsce do początku filmu.
6. Wrześniowa aktualizacja
Mocny punk 6 to kolejna już zapowiedziana aktualizacja algorytmu. Wygląda na to, że nastała nowa moda. Google w końcu informuje o swoich działaniach. Pytanie, czy zapowiadanie aktualizacji, które trwają praktycznie nieustannie ma sens :).
7. Kontrola nad snippetami
Dzięki tej zmianie w robots meta tags możemy określić parametry snippetów. Do wyboru mamy:
- “nosnippet” – całkowite zabukowanie wyświetlania snippetów
- “max-snippet” – pozwala na określenie maksymalnej długości snippetu.
- “max-video-preview” – określenie maksymalnej długości wideo wyświetlanego w snippecie.
- “max-video-preview” – pozwala na określenie rozmiaru wyświetlanej grafiki. Dostępne opcje to: „none”, „standard”, „large”
One thought on “Garść nowości od Google #1”
Dobrze, że Google Search Console usprawniło aktualizacje danych. Często potrzebujemy wyciągnąć bieżące dane na potrzeby wdrożenia pewnych zmian, a także czasami dla potrzeb klienta. Aktualizacja GSC do tej pory trwała dość długo więc usprawnienie działania narzędzia, które wykorzystywane jest tak często było kwestią czasu.