Content MarketingSEO

Co to jest Content commerce? Jak może pomóc w SEO i w sprzedaży?

Content commerce

Definicja content commerce

Content + Commerce, czyli połączenie z content marketingu z realizacją treści sprzedażowych. CC to specjalnie przygotowane artykuły blogowe mające za główny cel skierowanie użytkownika do strony konkretnego produktu lub usługi. Artykuł Content commercowy powinien zostać przygotowany wa taki sposób, aby uwzględnić miejsce na dodanie grafiki produktu (ewentualnie zestawu takich grafik) lub linku do podstrony z produktem.

Gdzie CC znajduje zastosowanie?

Content commerce to rozwiązanie znane już od dawna na rynkach zachodnich i coraz częściej spotykane również na naszym polskim podwórku. Najczęściej tego typu treści służą monetyzacji blogowych artykułów, moim zdaniem możemy tą monetyzację podzielić na dwie grupy.

1.Content promujący własny sklep/własne oferty

Coraz więcej sklepów prowadzi obok platformy do zakupów blog. Pomijam fakt, że zazwyczaj nie służy on do komunikacji z klientami, tylko seowiec zalecił, że ma być i jest :). Zakładając jednak, że blog jest pisany w składny i przemyślany sposób i generuje jakiś sensowny ruch, szkoda byłoby nie zareklamować na nim swoich produktów. Idealnie sprawdza się tutaj marketing z treściami CC. O tym dla czego zastanowimy się za kilka akapitów.

Przykładem fajnie prowadzonych działań content commerce w obrębie własnego bloga jest firma militaria.pl. Jeśli zastanawiasz się ja CC powinien wyglądać, zajrzyj tutaj.

2.Treści nakierowane na afiliacje

Druga grupa to artykuły CC będące produktem reklamowym. Świadomie, czy też nie, tego rodzaju treści tworzy spora część blogerów, która próbuje swoich sił w sieciach afiliacyjnych i chce im się zrobić coś więcej niż wrzucić link w sidebar na stronie kategorii.

Oprócz małych blogów takie rozwiązania coraz częściej pojawiają się u dużych polskich wydawców.

Dla czego CC jest świetnym rozwiązaniem dla SEO

W zasadzie należy się zastanowić CZY, CC jest dobrym rozwiązaniem jeśli mówimy o SEO. Patrząc na to ze strony czysto technicznej jest to zwykła treść blogowa z dodatkiem kilku linków i opcjonalnie kilku obrazów. Natomiast patrząc na temat trochę szerzej, artykuły tego typu w nienachalny sposób (powiedziałbym nawet naturalny) linkują do wielu podstron produktów, które często z puli linków wewnętrznych mogą liczyć tylko na odnośnik ze strony kategorii i sekcji produktów podobnych.

Poza tym sama zawartość tych artykułów, może umożliwić pozycjonowanie całkiem nowej grupy fraz pytających, które dzięki przyjętej formie będą miały szansę skonwertować.

Poza frazami pytającymi CC to świetne miejsce na wszelkiego rodzaju fraz zaczynających się od “najlepsze”, “najtańsze” i wszystkie inne “naj”, np. “10 najlepszych opon na zimę”.

Pomijając SEO, dla czego to taka fajna forma content marketingu?

Nie ma się co oszukiwać, ruch na stronie jest ważny, ale na koniec dnia zgadzać ma się ilość konwersji i w tym temacie content commerce może nam pomóc. Większość użytkowników (przynajmniej tych organicznych) trafia na tego typu artykuły szukając informacji, inspiracji, pomysłów na zakup np. prezentu. Podsunięcie gotowego rozwiązania na tym etapie ma bardzo dużą szansę na zakończenie całej przygody zakupem produktu.

Reklama
 

 

Reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *