Grzegorz Minior

Wygasające domeny – jak znaleźć najlepsze?

Pozycjonowanie przy użyciu wygasłych domen to powszechna praktyka od dawna, nie ma co się spierać nad tym, czy to działa czy nie. Przechwytywanie domen można wykorzystać na dwa podstawowe sposoby:

Jakie domeny warto przejąć

Najlepiej takie, które mają ruch organiczny lub przynajmniej są widoczne w wynikach wyszukiwania. Poza ruchem istotna jest tematyka zbieżna z promowaną witryną. Po co nam ruch lub widoczność na tematy, które nie mają odzwierciedlenia w treści naszej strony? Inną przesłanką do przekierowania domeny jest pozyskanie linków, które do niej prowadzą. W ten sposób jesteśmy w stanie pozyskać dużą ilość linków za jednym zamachem. Przekierowując taką domenę musimy zrobić solidną analizę linków np za pośrednictwem Ahrefs, Majestic lub już wkrótce Surfera. Teoretycznie słabe linki zamiast szkodzić nic nie dają i od dawna nie widać ręcznych kar za linki, jednak sprawdzenie domeny, którą chcemy przekierować jest bardzo ważne. 

Przekierowanie 301 używanej domeny

Co nam da takie przekierowanie i jak je najlepiej zrobić? Jeśli uda nam się przejąć domenę z ruchem lub widocznością – warto przejrzeć podstrony, sprawdzić na jakie frazy są widoczne i w miarę możliwości przekierować poszczególne adresy na możliwie najlepsze odpowiedniki na naszej stronie. W ten sposób użytkownik trafiający z Google za pośrednictwem przejętej domeny nie wpadnie na Twoją stronę główną i jedyne co da to zwiększony bounce rate.  Jeśli naszym celem jest tylko przejęcie linków – wtedy możemy przekierować całą domenę na naszą stronę główną i cieszyć się z pozyskania nowych linków prowadzących do naszej strony. Oczywiście każda kolejna 301 zmniejsza moc linka, warto o tym pamiętać. 

Budowa zaplecza na wygasłej domenie

Przydatne będą serwisy typu Wayback Machine. Cofnijmy się do stanu, w którym strona działała i odwzorujmy strukturę i treści jak najlepiej. Dzięki temu jest duża szansa na odzyskanie przynajmniej części ruchu i widoczności, a co za tym idzie stworzymy lepsze zaplecze. Po przejęciu i odwzorowaniu można puścić linki do siebie i spocząć na laurach. Spróbujmy jednak ocenić potencjał przejętej domeny i jeśli tylko mamy odpowiednie zasoby – postarajmy się rozwijać taką stronę. Jej wyższa jakość sprawi, że linki które na niej umieścimy będą miały większą moc. 

Nowy sposób na szukanie wygasających domen 

W grudniu dodaliśmy w Surferze nową funkcję, która codziennie dodaje nową listę aktualnie wygasających domen. To nie wygasłe domeny, nie są jeszcze do kupienia, a do upatrzenia i zapolowania na nie ;). Czym ta lista różni się od innych? Przede wszystkim tym, że jest codziennie aktualizowana oraz tym, że możesz podejrzeć widoczność domen oraz posortować je po ruchu. Już nie musisz sprawdzać domen ręcznie.  A pomyślcie co będzie się działo, jak poza widocznością będzie można sprawdzić ilość i jakość linków każdej wygasającej domeny? To już wkrótce, pracujemy nad metrykami dotyczącymi backlinków w polskim internecie, a skoro o tym pisze już teraz to znaczy, że widać już coś na horyzoncie. Dowód postępu prac znajdziecie na naszym blogu.  A teraz bez zbędnego pisania: https://app.surferseo.com/dropped – pod tym linkiem znajdziecie listę wygasających domen, która odświeża się codziennie. Wystarczy że założycie darmowe konto w aplikacji i już będziecie mogli sprawdzić wygasające domeny wraz z ich szacowanym ruchem organicznym. 

Dla każdego użytkownika, który korzysta z płatnej wersji Surfera przygotowaliśmy także widok ze słowami kluczowymi. Listę można sortować dokładnie tak samo jak w analizie słowa kluczowego.

Potrafię sobie wyobrazić ręczne sprawdzanie tych domen narzędziami do estymacji ruchu i wiem, że to może być pracochłonne. W Surferze znajdziecie ruch i frazy każdej domeny w kilka chwil.  Funkcja ta należy do “ukrytych”, wspominaliśmy o niej przy okazji webinaru z 6 grudnia.

Sporo osób od tego czasu z niej korzysta, stąd pomysł na przedstawienie jej raz jeszcze. Jeśli macie jakieś sugestie dotyczące panelu /dropped – piszcie śmiało w komentarzach!

Autor: Michał Suski: Co-founder w Surfer SEO
Chcesz dowiedzieć się więcej o data-driven seo i content marketingu? Napisz do mnie na michal@surferseo.com – chętnie rozwieję wszelkie wątpliwości.

 

 

5.0
03