Grzegorz Minior

Reklama natywna – definicja, przykłady, zalety

Definicja reklamy natywnej

Jest to elastyczny format reklamowy, którego głównym celem jest dopasowanie się do treści strony lub innego medium, w którym jest prezentowana. Z założenia ma nie być nachalna dla użytkownika. W zależności od tego gdzie chcemy umieścić reklamę, może ona przyjąć różniejsze formy. Od formatu udającego zajawkę artykułu na stronie kategorii, po odpowiednio przygotowane artykuły sponsorowane.

Zalety reklamy natywnej

Wyższa jakość pozyskanego ruchu

Reklama natywna zazwyczaj jest wykorzystywana do budowania wizerunku, ale częściowo przekłada się również na pozyskanie ruchu na stronie (jeśli mówimy o marketingu online).
Przeciętny użytkownik, który wszedł w interakcję z reklamą natywną, jest zazwyczaj dużo bardziej zainteresowany branżą, w której działa firma, niż użytkownik losowy. Sama forma reklamy natywnej powoduje wstępne targetowanie reklamy.
Artykuł kierowany do kosmetyczek, na temat paznokci hybrydowych, może być czytany przez inne kobiety, ale raczej nie dotrze do zbyt wielu mężczyzn.

Lepsze działanie wizerunkowe, niż w przypadku tradycyjnej reklamy

W aspekcie wizerunkowym umieszczanie wzmianki o firmie w otoczeniu wartościowych materiałów jest dużo skuteczniejsze od zwykłych reklam. Nie tylko informujemy potencjalnych klientów o naszym istnieniu, ale również pokazujemy swoje kompetencje i wiedzę.

Szansa na stworzenie treści viralowej

Treści viralowe to marzenie każdego marketera. Umożliwiają osiągnięcie znacznych zasięgów, minimalnym kosztem. Reklama viralowa polega na przygotowaniu materiału, który będzie chętnie udostępniany przez innych w mediach społecznościowych, na blogach, forach i innych miejscach do dzielenia się treścią. Największym problemem jest mała szansa na sukces. Nie można przewidzieć, który materiał stanie się viralem. Wiadomo jednak, że reklamy natywne mają dużo większą szansę na uzyskanie takiego efektu.

Przykłady, czyli gdzie można spotkać natywne formaty reklamy?

Reklama natywna to nie tylko marketing online

Reklamę natywną można spotkać również w:

Reklama natywna, a content marketing

Natywna treść to taka, w której wartość reklamowa pojawia się naturalnie i nie jest głównym celem. Reklama natywna jest często mocno połączona z content marketingiem, z tą różnicą, że reklama firmy/usługi/produktu, jest wpleciona w materiał, który ma zupełnie inne zadanie.

W tradycyjnym postrzeganiu content marketingu, artykuł promujący daną usługę opisuje ją, przedstawia wszystkie zalety ze skorzystania z niej, a na końcu podsuwa firmę, która może taką usługę wykonać.

W reklamie natywnej ten sam artykuł przyjmie formę poradnika i pokaże w jaki sposób możemy sami w amatorski sposób wykonać niezbędne pracę. Reklamą będzie nazwa firmy w stopce autora lub druga część poradnika na stronie firmowej. Reklama w naturalny sposób pokaże nas w pozytywnym świetle i przyciągnie osoby, które są faktycznie zainteresowane znalezieniem wysokiej klasy specjalisty.

Najprościej ujmując, artykuł zawierający reklamę natywną, po usunięciu wzmianek o firmie, musi stanowić integralną całość i przekazywać tę samą wartość dla czytającego.

 

 

3.7
04