Co to jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie to usługa mająca jedno, a w zasadzie dwa blisko powiązane ze sobą zadania. Pierwsze to zwiększenie ruchu na Twojej stronie przez poprawę pozycji na określone frazy. Druga to zwiększenie sprzedaży dzięki temu ruchowi. Pozyskiwanie ruchu niskiej jakości, który nie przekłada się na sprzedaż nie ma sensu.
Pozycjonowanie pozwala na promowanie w wynikach wyszukiwania zarówno wielkich korporacji jak i małych lokalnych firm. Jak? To proste! Dzięki odpowiednim działaniom strona Twojej firmy pojawi się na pierwszej stronie internetowej wyszukiwarki Google. To pozwoli użytkownikom szukającym usług lub produktów Twojej firmy na jej znalezienie.
Jak pozycjonowanie może pomóc w rozwoju lokalnych firm?
Każdy biznes potrzebuje zleceń, ale żeby mieć zlecenia trzeba najpierw dotrzeć do swoich potencjalnych klientów, którzy z tradycyjnych mediów już dawno przenieśli się do internetu. Obecność Twojej strony na pierwszej stronie wyników wyszukiwania to moim zdaniem najlepszy sposób na dotarcie do nich. Dla czego? Bo obecność w wynikach wyszukiwania to najmniej nachalna forma marketingu z jaką możesz się spotkać. Twoi potencjalni klienci przy użyciu słów kluczowych sami szukają usług jakie oferujesz. Są już zdecydowani na złożenie zamówienia i nie musisz ich do niczego namawiać, wystarczy odpowiedzieć na ich potrzeby i dać się znaleźć!
Jak dowiem się czy marketing w wyszukiwarce jest skuteczny?
Podstawa to analityka! Żeby wiedzieć czy działania SEO wpływają na ruch i sprzedaż na Twojej stronie powinieneś sprawdzać regularnie raporty. Na runku dostępne są narzędzia w dodatku zupełnie za darmo takie jak Google Analytics. Jeśli zauważysz wzrost ruchu jak na poniższym screenie możesz uznać że wszystko idzie w dobrym kierunku. Oczywiście do dokładnych analiz istnieje szereg specjalistycznych płatnych narzędzi, ale one powinny pozostać zmartwieniem specjalisty, któremu powierzysz poprawę pozycji.
Na czym polega proces pozycjonowania strony?
Zasadniczo działania można podzielić na 3 główne elementy:
- Audyt i optymalizacja strony – pierwsza czynność pozwalająca na zidentyfikowanie i naprawę wszystkich bolączek technicznych z jakimi boryka się strona po usunięciu których będziemy mogli skutecznie pozycjonować stronę w wyszukiwarce.
- Optymalizacja i planowanie treści – Google to wyszukiwarka w głównej mierze tekstowa. W związku z tym każdy serwis chcący poprawić swoją widoczność musi rozwijać treści. Oczywiście, aby takie działania miały przełożenie na sprzedaż warto odpowiednio zaplanować słowa kluczowe na jakie będziemy konkretne treści pozycjonować.
- Pozyskiwanie linków – Drugi najważniejszy element na liście czynników mających wpływ na pozycję strony. Odpowiednio zaplanowane działania związane z pozyskiwaniem linków są kluczowe dla pozyskiwania ruchu z SEO.
Oczywiście oprócz wyżej wymienionych elementów istnieje masa pomniejszych czynności wykonywanych cyklicznie. Są to między innymi:
- analiza konkurencji pod kątem planowania contentu,
- wyszukiwanie fraz, poprzez które użytkownicy będą szukać usług Twojej firmy,
- poszukiwanie miejsc do publikacji artykułów (pozyskiwania linków),
- rozwijanie strony internetowej o nowe funkcjonalności kategorie i rodzaje treści,
- i wiele innych...
Czym różni się pozycjonowanie dla małych firm od standardowych działań?
Większość działań związanych ze sprawnością techniczną strony jest dokładnie taka sama jak przy projektach dużych firm. Różnicą natomiast jest większy nacisk na dobór fraz. Dzięki poświęceniu większej ilości czasu na badanie runku jesteśmy w stanie wspólnie przygotować listę słów kluczowych celujących idealnie w niszę, w której działa Twoja firma. Słów które przynoszą mniejszy ruch, ale mają znacznie większy potencjał sprzedażowy. Ruch dostarczony przez te frazy to użytkownicy na końcu ścieżki zakupowej, użytkownicy o krok od zakupu Twoich produktów lub usług.
Cennik pozycjonowania dla małych firm - co wpływa na koszty?
W brew temu co często się słyszy pozycjonowanie nie jest tylko dla dużych firm, które dysponują gigantycznymi budżetami. Oczywiście musisz zdawać sobie sprawę, że nie jest to darmowy ruch. Nie chcę wprowadzić Cię w błąd. W zasadzie wszystko zależy od branży w jakiej działasz. W głównej mierze zachowanie Twojej konkurencji wpływa na to ile budżetu będziemy musieli przeznaczyć na działania.
Na koszty pozycjonowania wpływa między innymi:
- Poziom konkurencji
- Zakres kampanii
- Obecna kondycja Twojej strony
- Historia strony
Przez to nie można z góry określić cennika. Każda kampania wymaga indywidualnego podejścia i indywidualnej wyceny działań.
Chcesz zwiększyć zyskowność Twojej strony?
Prześlesz mi Twój e-mail i podstawowe informacje o Twoim biznesie poprzez formularz z prawej strony, a ja wrócę do Ciebie z szytym na miarę i potrzeby Twojego biznesu planem działań.
Żaden problem jestem do Twojej dyspozycji
Telefon
506-078-441
minior44@wp.pl